Pierwsze kroki ku rozwojowi czytelnictwa

Może zacznę od tego, że ten blog będzie na swój sposób oryginalny, lecz również pewnie ogarnie Was deja vu. Moim celem jest poprawa czytelnictwa w Polsce wśród ludzi młodych, a zwłaszcza zachęta, by korzystać z bibliotek publicznych. Książki posiadają w sobie magię, którą im szybciej odkrywamy, tym szybciej po nie chętniej sięgamy. Czytelnictwo w dzisiejszych czasach uznawane jest za nudne, nieciekawe, obciachowe i niemodne. Pomaga jednak zasilać słownictwo, porusza nasze szare komórki. Na pewno czytanie książek jest o wiele zdrowszą rozrywką niż oglądanie telewizji  godzinami bądź bezcelowe, notoryczne odświeżanie Facebooka. 

Moja przygoda z czytaniem rozpoczęła się w dzieciństwie. Mama chętnie czytała mi lektury szkolne np. Dzieci z Bullerbyn. Zauroczona kolorowymi okładkami poprosiłam mamę o założenie karty bibliotecznej. Często wręcz pożerałam te książeczki w piorunującym tempie, bowiem wychowana w mieście miewałam masę wolnego czasu, a telewizja powoli zaczęła być dla mnie nieciekawa wręcz oklepana. W czasach gimnazjum moja miłość do książek nie wygasła, był to chyba okres, gdzie przeczytałam najwięcej książek. W czasach szkoły średniej nastał kryzys ze względu na brak czasu i ciekawość serialami produkcji azjatyckiej oraz amerykańskiej. Jakiś czas później moje czytanie ulega poprawie i pragnę prowadzić tego bloga, aby dzielić się z Wami pozycjami, które przeczytam, moimi opiniami, wydarzeniami związanymi z czytelnictwem.  


~Azu

Komentarze

  1. Myślę, że jest to ciekawy temat na prowadzenie bloga :)
    Z chęcią będę tutaj zaglądała.
    Może będziesz recenzowac dla nas jakieś ciekawe lub mało ciekawe pozycje?

    Pozdrawiam,
    Emila!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się nie ograniczać do jednego gatunku książek ;)

      Usuń
    2. No i o to chodzi! Tylko tak dalej!

      Usuń
  2. I ja wcześnie bardzo zaczęłam czytać 📖
    Wszyscy w domu czytamy, Mąż i 3 - ja Dzieci już dorosłych 📚
    Książki, to zawsze u nas trafione prezenty 🎁
    Blog super, tak trzymaj🧡🏵️

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dobry Niemiec to martwy Niemiec.